Kdo stojí za Radostí?

Jmenuji se Martina Tatíčková a žiji ve Žďáře nad Sázavou. Celý život se věnuji různými způsoby hudbě, která se souhrou různých životních okolností stala i hlavní esencí mé práce, za což jsem velmi vděčná. 

 Jsem máma tří nádherných dětí a pracuji jako muzikoterapeutka na Vysočině. 

Jsem členkou Muzikoterapeutické asociace České republiky.  

Vystudovala jsem Učitelství pro 1. stupeň ZŠ s certifikovaným programem speciální pedagogiky na Jihočeské univerzitě v Českých Budějovicích a současně dokončuji magisterské studium Muzikoterapie na Univerzitě Palackého v Olomouci.

S podporou profesní supervize poskytuji poradenství a lektorství v oboru Muzikoterapie na Vysočině především ve školských i zdravotnických zařízeních, a také v  privátní praxi.

V rámci lektorování a muzikoterapeutických služeb pořádám muzikoterapeutické workshopy, nabízím muzikofiletické hudební programy pro školky a školy z Vysočiny a v neposlední řadě poskytuji Tibetskou "vibromasáž".

Mezi mojí cílovou skupinu patří především klienti mladšího, ale i staršího školního věku se specifickými vzdělávacími potřebami a s různými druhy zdravotního postižení, či různými druhy znevýhodnění, ale také dospělí klienti z běžné populace, kterým poskytuji muzikoterapii v rámci prevence duševního zdraví a pro zvýšení kvality života. 

Hudba je elixírem mého života a jsem vděčná, že skrze činnosti s ní spojenými je možno také pomáhat druhým.

Reference

Paní Martina do naší školy dochází pravidelně již třetím rokem. Pracuje i s mými žáky ze speciální třídy. Děti jsou z muzikoterapie nadšené. Vnímají svoje pocity, intenzivně prožívají hudbu i zpěv, relaxují. Děkujeme paní Martině za její nadšení a profesionální přístup. Paní učitelka Dana – speciální pedagog.  

Mgr. Dana Bučková

Muzikoterapie ve speciální třídě

Využíváme muzikoterapeutické techniky a nástroje paní Tatíčkové u dětí s poruchami chování a emocí zejména z důvodu zlepšení nálady, zahnání chmur a zlepšení koncentrace. Přes hru na hudební nástroje, kterými paní Tatíčková disponuje různou škálou, se dětí učí vzájemné toleranci a ohleduplnosti, které jim v závislosti na prožité minulosti nejsou vlastní. U dětí je při hře patrná harmonie, klid a radost z tónů a melodie. Vnímáme tento nástroj jako významnou prevenci různých psychosomatických onemocnění. Paní Tatičková dokáže efektivně reagovat na potřeby dětí a střídat hudby se silným emočním nábojem s hudbou relaxační tak, jak se mění potřeby jednotlivého dítěte. 

Mgr. Štěpánka Jelínková.

Muzikoterapie pro výchovně- léčebné oddělení

Já hudební antitalent spíš jen se smyslem pro rytmus vyjadřuji své emoce ráda pohybem - téměř jakýmkoli, ale hlavně dynamickým a taky tancem, třeba intuitivním. Bubnování ve skupině je energeticky nabíjející aktivita, když člověk bubnuje sám, může to být prima, ale je to jen kapička. Ti ostatní okolo dělají tu energetickou bouři. A pak taky Martina, která nám dodává impulsy a tvořivou energii. Bez té by to nešlo.

Jitka cestovatelka :-)

Terapeutický bubnovací kruh

"Muzikodílny" v našem zařízení probíhaly a nadále probíhají v podobě dívčích a chlapeckých skupin. Děti je využívají i jednotlivě v individuálním setkání s muzikoterapeutkou. "Muzikodílny" pro většinu z nich představují nevšední zážitek vlastní tvorby, prožívání emocí skrze svět tónů, zvuků. V bezpečném prostředí zažívají harmonii, napojení na druhé. Netradiční hudební nástroje sami o sobě lákají ke zkoumání, nevyžadují jakékoli hudební dovednosti. 

Etopedi z Dětského domova se školou

Muzikoterapie 

S muzikoterapií začaly naše děti ve speciálních třídách již v minulém školním roce a v tomto pokračují. Na děti má harmonizační efekt a následně pokračují ve výuce mnohem klidnější. Pro mě je tato hudební rozmanitost inspirací do hodin Hudební a Výtvarné výchovy. Jsme všichni moc spokojení.

Paní učitelka Jolana

Muzikoterapie ve speciální třídě